
Türkiye'de gayette batıyor.
Karaköy İskelesi’nin önceki akşam tamamen batması, “Lodostan mı, ihmalden mi?” tartışmalarını da beraberinde getirdi İDO, “İhmalimiz yok, bakımları yapıldı” derken, bakım ihalesini alan şirket, “Onarım yapmadık, sadece ölçüm yaptık” dedi Uzmanlara göre ise iskele lodostan değil, bakımsızlıktan battı.
Her biri 50 ton ağırlığındaki 16 sac duba üzerinde duran ve 8 Ekim 1984’te hizmete giren Karaköy İskelesi, önceki akşam tamamen battı. Batmasının ardından da İstanbul’da yaşanan şiddetli lodostan mı battı, yoksa bakımsızlıktan mı tartışması başladı.Olayın ardından iskeleye gelen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, “Kurumumuzun ihmali söz konusu değil. Üç yıl önce yüzer dubanın ihalesi yapılmış ve çok ayrıntılı bir şekilde bakımları yapılmıştır” derken, 2003’te kurulan ve bakım onarım ihalesini alan Tuzla’daki Sebat Metal Ltd. Şti. firması, dubalarda herhangi bir onarım yapılmadığını söyledi.
Üç yıl önce 503 bin 923 YTL bedelle ihaleyi alan firmanın ortağı Çabuk, “Karaköy İskelesi’nin onarımını bizim firmamız yaptı. Biz sadece platformda onarımlar gerçekleştirdik. Dubaları da bu arada inceledik, ölçümlerde bulunduk. O tarihte dubaların çok iyi durumda olduğunu ve 16 tankın kusursuz olduğunu tespit ettik” diye konuştu.Gemi Mühendisleri Odası Başkanı Tansel Timur, iskelenin lodostan dolayı batma ihtimalinin bulunmandığını belirterek, şunları söyledi: “Yere halatlarla bağlı bir iskele, lodostan dolayı batması mümkün değil. Böyle bir ihtimali hesaba katmak bile yanlış. Burada lodos ihtimalini eliyoruz. Denge problemi olabilir ama iskelenin eni ve boyu hesaba katıldığında bu da mümkün görünmüyor. İskelenin batışına bakıldığında, iskele dubaların su alması sonucu battı. Peki dubalar niye su almış olabilir? Ya suyun altında bir şey çarpıp dubaları delmiş olabilir. Böyle bir şeyi de söyleyen olmadığına göre geriye, bir şey kalıyor. O da dubanın su altında kalan kısmının sağlamlığı, bakımsızlığı konusu. Yani zaman içinde aşınma, deniz suyunun etkisiyle sacda meydana gelen incelme sonucu açılan bir delikten dubanın su alması diye bunu yorumlayabiliriz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder